Shanghai, Huangshan, Pingyao, Xi'an, Huashan, Peking

Kínába utazunk

Shanghai bemutatkozott nekünk

2018. április 29. - Andi és Lacó

Terveink szerint lassú,  nyugis,  pihentető napnak néztünk elébe. Kis séta a folyóparton,  parkok,  valami helyi étel és este 6-ra irány a hostelbe pihenni. Kár,  hogy nem volt bekalcsolva a kilométer számláló.. Mert minden lett ma,  kivéve lazítás.

Kezdtük azzal,  hogy megvártuk,  Lac újra önmaga legyen (ebben bizonyára segített a tudat,  hogy nyaral és használhatja a kínai tudását). Majd végiggondoltuk,  mit lenne érdemes elsőre meglátogatni.  Persze nem fogok megleletést elárulni azzal,  hogy a Bundra esett a választásunk -  ez gyakorlatilag Shanghai folyóparti sétánya,  ahonnan remek kilátás nyílik a Pudong üzleti negyedre, ahol a híres shanghai felhőkarcolók láthatók,  köztük a Pearl Tower (ezt anya kedvéért most Gyöngyi toronynak fordítom).

Igen, sajnos itt épp rontotta nekünk a levegőt a szmog (hehe), de szerencsére folyamatosan javult és egyre szebbé vált a kilátás (vagy csak hozzászoktunk? Neeem.).

Miután kihevertük a hőség miatti sokkot, elsétáltunk közelebbről is megnézni az épületeket.  Egyik nap remélhetőleg felmegyünk az egyik tetejére körülnézni. Mindez attól függ, milyen lesz a levegő. Most a kép nem adja vissza, de egész délután láttuk a kék eget és ez nagy szó!

Mivel nem volt konkrét programunk,  környező parkokat is megnéztük.  Elsőként a Pearl tower körül mászkáltunk,  illetve itt ettünk is,  most még az otthoni kajákat. Sikerült lencsevégre kapnom egy pucér popsis kiskölyköt is,  aminek elmondhatatlanul örülök! Itt ugyanis az a szokás, hogy a kicsikre olyan nadrágot adnak, ami hátul lukas/kivágott/gombolós/stb., hogy könnyebb legyen pisiltetni meg egyebek.  Otthon megosztom ezt az élményt veletek is majd,  egyelőre érjétek be a leírással.

A másik kis színest a People's Parkban,  azaz a Nép parkjában tapaszatltuk. Itt ugyanis mozdulni nem lehetett a rengeteg '' kiállított''esernyőtől. Mindegyikre ki volt ragasztva valamiféle leírás,  Lac ebből annyit tudott kihámoznk, hogy személyleírások - hány centi magas, mikkr született az illető, stb.  Végül megadtuk magunkat a kíváncsiságbak és Lac megkérdezte,  mire fel ez a sok esernyő. Kiderült, hogy ez az egész egy nagy társkereső program. :) Szóval Julika keresi korban hozzáillő, magas párját. Elolvadtunk, elképesztő aranyos volt,  ahogy nénik/bácsik hirdették a rokonaikat vagy magukat akár.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.