Shanghai, Huangshan, Pingyao, Xi'an, Huashan, Peking

Kínába utazunk

Xi'ani repeta

2018. május 06. - Andi és Lacó

Reggel fél nyolckor kinéztem az ablakon, hogy megállapítsam a huashanos esélyeinket. Szakadt az eső. Ezt a hírt megosztottam Lacóval is, aki miután megnézte az összes lehetséges időjárás előrejelzést, a visszaalvást javasolta. Ez olyan jól sikerült, hogy fél tízkor ébredtünk fel újra. De nem bántuk,…

Az agyaghadsereg

2018. május 05. - Andi és Lacó

A mai nap fő látványossága az agyaghadsereg volt. Ehhez nehéz mit hozzáfűzni.. Elképesztő élmény a Csin Si Huang-ti sírját őrző agyagkatonákat látni. Főleg, ha az ember elképzeli, milyen lehetett mindez eredetileg, amikor még élethűre is voltak kifestve...szenzációs!   Fényképezőgéppel sikerült…

Illatos Xi'an

2018. május 04. - Andi és Lacó

Ma kényelmesek voltunk. Délelőtt nyugiban elkészültünk, majd elindultunk reggelit vadászni. A hostelesek csak annyit mondtak, haladjunk az utcán balra és bele fogunk akadni pár kajáldába. Ez valóban így is volt, egy egész utcányi kifőzde fogadott minket. Valami tésztásat képzeltünk el reggelinek,…

Nyűgösködés

2018. május 04. - Andi és Lacó

Szóval este késett a gépünk és kicsit nyűgösek is voltunk a hosszú nap után. A gépen kaptunk vacsit (sprite meg mogyoró). Aludni nem sikerült sajnos. A reptéren nehézkesen ugyan, de kaltunk segítséget egy személyzetis nőtől, így meg tudtuk venni a megfelelő buszjegyet és eltaláltunk a megállóba is.…

Köd-hegység

2018. május 03. - Andi és Lacó

Oké, senki sem fogja rajtam kívül érteni a Gyűrűk Ura/Hobbit utalást, de nem hagyhattam ki. Egyrészt ez, másrészt a Led Zeppelin azonos című száma ugrott be reggel és az érzés egész napra megmaradt.  Reggeli után elindultunk felfedezni a Huangshant, ami a tegnapi nehéztáskás élmény alapján nem…

Ki korán kel..

2018. május 03. - Andi és Lacó

Napfelkeltét lel.  Meg kiadós reggelit. Svédasztalos volt (vagy mondjuk inkább kínai asztalosnak), így azt választottunk, amit csak kívántunk. Mi persze szinte mindent kívántunk. Volt kolbászka, főtt tojás (több féle is), párolt zöldség, zöldséges sült tészta, fafülgombás tofu, zöldséges…

Life is precious!

2018. május 02. - Andi és Lacó

Azaz,  az élet értékes. Ez a bölcselet a huangshani autópálya szélén tetszelgett,  arra figyelmeztetve az autósokat, hogy tartsák be a közlekedési szabályokat.  Huangshani reptéren sikerült taxit fogni (kvázi futószalag szerűen haladtak, mert valaki beszállt az elsőbe, majd előbbre gurult a mögötte…

Ismét repülünk

2018. május 02. - Andi és Lacó

Most nagyon rendes vagyok,  két bejegyzést is írtam a tegnapról és valószínűleg ma is kettő lesz. Szóval,  a szerdánk most utazással telik,  hiszen ma indulunk a Huangshanra,  ami egy csodálatos hegy Kínában,  remek kis túrázásnak nézünk elébe. (Persze csak akkor, ha nem esik,…

Esik vagy nem esik? Vol 2

2018. május 02. - Andi és Lacó

Az esős keddünkön még igyekeztünk kihasználni az időt a borongós időjárás ellenére.  Átsétáltunk a pékségből a Pearl towerhez.  Az eredeti terv,  hogy felmegyünk a tetejére,  nyilvánvaló okokból nem jött össze.  De szerencsére az előtte lévő térre be lehetett menni (persze csak táskaellenőrzést…